Wees/Verzorgingshuis

image-28

Wees/Verzorgingshuis

Ten behoeve van de islamitische zorg in Nederland, willen wij in sha Allah geld inzamelen voor een project om jongeren op te kunnen vangen en passende begeleiding te kunnen geven. In een natuurlijke omgeving; terug naar de fitrah (natuurlijke aanleg)

Onze visie voor de komende twee jaar is om een locatie te starten in de omgeving van Groningen zodat we professionele opvang kunnen bieden aan kinderen en jongeren. We zijn in binnen- en buitenland fondsen aan het werven en op zoek naar een geschikte ruimte.

Jongeren zullen in een familiaire en professionele setting zich veilig kunnen ontwikkelen. Er zijn veel jongeren die geen passende woonvorm kunnen vinden en nu in bijvoorbeeld gesloten instellingen terecht komen. Veelal niet omdat jeugdzorg vindt dat het kind daar hoort. Maar simpelweg omdat er geen andere mogelijkheden zijn. Jongeren komen in aanraking met middelen en gebruiken die ze op nog slechtere paden brengt. We kunnen en mogen niet wegkijken en zeggen: dat is “het lot” van deze jongeren! Allah heeft ons de opdracht te geven om voor onze jongeren te zorgen. Soms hebben jongeren ouders die door zware psychische problematiek niet meer voor hun kind / kinderen kunnen zorgen. Ook deze kinderen komen in gesloten instellingen. Jongeren komen uit onveilige situaties naar onveilige situaties. De druk en de angst dat de isoleercel weer ingezet gaat worden zorgt voor onrust. Over ons Wij gaan zelf geen kinderen uit huis plaatsen! Soms merken we in gesprekken dat dat de angst van onze broeders en zusters is. Wij spelen in op de behoefte van ouders en kinderen met een islamitische achtergrond. En daarnaast spelen we in op de behoefte van de enorme tekorten voor goede opvang voor jongeren.

Our Gallery